Geloven in Jezus, wat heb je eraan?

Nederland is al lang geen christelijk land meer.

Ging een paar generaties geleden het grootste deel van onze bevolking nog naar de kerk, tegenwoordig lopen kerken leeg en lijken de vaak eeuwenoude gebouwen alleen nog goed om een galerie, sportschool of moskee onder te brengen.

Dat geloven-in-Jezus meer is dan kerkbezoek bewijst de schrijfster van dit boekje.

Ze presenteert zich als oma en geeft in twaalf brieven antwoord op de vraag: ‘ Oma, jij gelooft in Jezus. Wat heb je daar eigenlijk aan?’

Geen Bijbelstudie of hoogdravende preken maar verhalen geput uit de eigen ervaring, geven ons een intieme kijk op het persoonlijke, inspirerende geloof van de schrijfster.

Een aanrader voor wie zelf op zoek is naar een hechtere relatie met Jezus, maar ook voor degene die nieuwsgierig zijn naar wat dat ‘ouderwetse geloof’ van onze eigen (allang overleden) opa’s en oma’s nou eigenlijk inhield.

___________________________________________________________________________________________________________________

Een voorproefje .......

"....Ik schrijf je dit allemaal omdat ik graag wil dat je begrijpt waarom ik vaak 'nood leert bidden' zeg..." p.17

"...'Jij gelooft...', dat constateer je in je vraag. En terwijl ik druk aan het nadenken ben over het vervolg 'wat ik daar eigenlijk aan heb', springt ineens dat woordje 'geloof' eruit. Wat is dat eigenlijk? Wat houdt dat in? Je ouwe omaatje heeft dat uiteraard even opgezocht op de computer. Ik lees omschrijvingen als: overtuiging dat iets waar is; vertrouwen op de waarheid van iets...In de Bijbel zelf staat het zo omschreven: 'geloof is de zekerheid van de dingen die je hoopt en het bewijs van de dingen die je niet ziet. Een zekerheid dus. een bewijs..." p.27

"...Ja, ja, dat is fraai, zou jij zeggen, 'Een God die je eerst in de stront laat zakken en als je dan dreigt te verzuipen, je Zijn hand toesteekt..." p.21

"....Op een dag kreeg deze man een woedebui, en je raadt het al: het hele servies werd kapotgesmeten. Op drie gebaksbordjes na kon alles zo in de vuilnisbak. Ik was diep gekwetst. Het voelde alsof m'n ziel kapotgegooid was. Twintig jaar later.." p.73

"...Degene die me gemaakt heeft, wil contact met me hebben..." p.65

___________________________________________________________________________________________________________________

Reviews

“Wat een originele manier om iets duidelijk te maken van het leven met God…”
 
“Je vertelt op zo’n ontspannen (niet opdringerige) manier over Jezus, dat wie Hem niet kent nieuwsgierig wordt door het lezen van deze brieven…”
 
"Je brengt het geloof op een liefdevolle, creatieve en originele manier weer onder de aandacht." 

Uit het leven gegrepen. Het is levensecht…" 

"Uit! Ik vind het een liefdevol, oprecht, kalm en wijs boekje." 

"Wat een super mooi boekje heb jij geschreven! Ik lees niet zoveel maar voor jouw boekje heb ik graag een uitzondering gemaakt." 

"Net een beginnetje gemaakt in je boekje, mooi hoe je schrijft! Kan me goed voorstellen dat het enorm tot zegen zal zijn voor iedereen die het leest en met name voor tieners."

___________________________________________________________________________________________________________________

Het boekje kopen

Het boekje heeft 80 pagina's in een paperback cover en is nu online voor €6,95 verkrijgbaar, excl. €1,99 verzendkosten

___________________________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________

Informatie over de schrijfster

Jolanda Brouwer (1960)

Een half jaar geleden ontstond ineens de behoefte om te schrijven. Het begon met een liedje. Een persoonlijke kijk op het oude Bijbelverhaal: de verloren zoon. Daarna kwam de inspiratie voor het schrijven van dit boekje. Het wekelijkse samenzijn met tieners, in de rol van oma, brachten me op het idee een brief aan een fictief kleinkind te schrijven. Op deze manier hoop ik mijn geloof te delen met anderen zoals mijn oma haar geloof deelde met mij.